Mamy 30 banków i ponad 2 000 ofert.
Z nami wybierzesz najlepszą.

Interesuje mnie

Porównaj

Nadchodzi era płatności telefonem

Nadchodzi era płatności telefonem

Coraz bardziej nowoczesne metody płatności pomału torują sobie pozycję w świadomości konsumentów. Mimo początkowej nieufności klienci banków przekonali się na własnej skórze, że płatności mobilne mogą być nie tylko szybkie i wygodne, ale również bezpieczne. O rewolucji na rynku polskim na razie trudno mówić, ale prognozy wskazują na to, że coraz większa ilość płatności będzie dokonywana za pomocą telefonów.

W skali światowej trendy w płatnościach są bardzo obiecujące. Według danych, które znajdują się w raporcie Mobile Payments Index firmy Ayden już około 26% płatności internetowych na świecie jest dokonywanych mobilnie.

Płatności mobilne wpisują się w ogólne trendy na rynku, ale także idealnie przystają do obecnego, dominującego modelu życia, pracy, aktywności. Konsumenci cenią sobie niezależność i możliwości załatwiania spraw na odległość, z różnych miejsc, przy pomocy telefonu, tabletu lub komputera.

Szacuje się także, że niespełna połowa Polaków posiada i korzysta z urządzeń typu smartfon. Odsetek ten jest o wiele większy wśród młodszych osób w przedziale wiekowym od 19 do 24 lat, wynosi aż 65%. To pokazuje, że płatności mobilne z czasem mogą zdominować rynek.

Nie bez znaczenia jest fakt, że sam rynek bankowości coraz bardziej dostosowuje się do postępujących trendów. Wiele banków stara się być innowacyjnymi i konkurencyjnymi w zakresie nowoczesnych rozwiązań. Aplikacje do zarządzania finansami i wykonywania płatności to niemal standard w większości instytucji finansowych.

Badania przeprowadzone przez mShopper wskazują, że wśród osób kupujących mobilnie odsetek płatności mobilnych wynosi aż 75%. Wykorzystywanie płatności telefonicznych jest niezależne od płci, w równej mierze wykorzystują te możliwości kobiety, jak i mężczyźni. Mimo wszystko to grupa wiekowa do 44 roku życia najchętniej i najczęściej korzysta z płatności mobilnych.

Trendy w płatnościach zmieniają się wraz z rozwojem nowych technologii. Zdają sobie z tego sprawę zarówno banki i operatorzy płatności, jak również producenci urządzeń mobilnych oraz sklepy internetowe. Ostatnia z wymienionych grup szczególnie duży nacisk musi położyć na nadążanie za swoimi klientami i dostosowywanie swoich witryn do potrzeb rynku.

Coraz więcej transakcji odbywa się w sieci, ale także coraz więcej z nich ma miejsce z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Niedostosowanie strony do tych wymagań może mieć w perspektywie czasu bardzo negatywny skutek. Klienci coraz chętniej dokonują zakupów i płatności z wykorzystaniem telefonu. Ten trend stale postępuje i rozwija się.

Płatności przy pomocy telefonu pozwalają na komfortowe i szybkie załatwienie obowiązkowych przelewów, ale również są wygodnym sposobem na sfinalizowanie zakupów w sieci. Można się spodziewać, że wraz z upływem czasu ta forma stanie się ulubioną metodą wśród konsumentów w różnym wieku.

Emilia Kasińska

Emilia Kasińska Ekspert comperia.pl

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Możecie dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".