Mamy 30 banków i ponad 2 000 ofert.
Z nami wybierzesz najlepszą.

Interesuje mnie

Porównaj

Polacy nie chcą płacić za konta bankowe

W ubiegłym tygodniu poznaliśmy wyniki akcji Miliony Polaków badającej preferencje mieszkańców Polski dotyczące kont osobistych. Z zebranych informacji wynika, że największym zainteresowaniem klientów cieszą się rachunki prowadzone całkowicie bezpłatnie, oprocentowane a także z gwarancją niezmienność opłat.

Akcja Miliony Polaków była organizowana przez porównywarkę finansową Comperia.pl oraz Związek Banków Polskich. Podmiotem odpowiedzialnym za obróbkę danych był zaś Instytut Badań Rynkowych i Społecznych, który to przeanalizował ponad 22 tys. odpowiedzi. Tyle bowiem internautów wzięło udział w badaniu. – Bardzo cieszy nas skala zainteresowania projektem. Internauci licznie odpowiedzieli na nasze pytania i wskazali, jakie są ich oczekiwania względem kont osobistych – mówi Karol Wilczko, wiceprezes Comperia.pl

Do głównych wniosków płynących z zebranych ankiet należy zaliczyć to, że:

a) Polacy nie chcą płacić za swoje konta bankowe - choć tu należy wspomnieć, że część respondentów jest skłonna ponosić miesięczną opłatę w wysokości do 5 złotych,

b) większość respondentów oczekuje aby ich ROR był oprocentowany lub oferował dostęp do atrakcyjnych produktów oszczędnościowych,

c) Polacy pragną obsługiwać swoje konta przy użyciu bezpiecznej i prostej w obsłudze bankowości elektronicznej (wliczając w to aplikację mobilną),

d) ankietowani chętnie ucieszyliby się z udogodnienia jakim jest moneyback, czyli zwrotu części poniesionych wydatków.

Pomimo różnych sugestii jakie można wysnuć podczas analizy wyników badania ogólny sentyment do banków należy ocenić bardzo pozytywnie. - Internauci są w zdecydowanej większości zadowoleni ze swojego rachunku bankowego, w tym z poziomu ponoszonych opłat. Oczywiście ich idealne konto powinno być całkowicie darmowe, ale praktycznie wszyscy uczestnicy badania deklarują, że są skłonni ponieść niewielką opłatę za korzystanie z rachunku, który będzie spełniał ich oczekiwania. Okazuje się, że funkcjonalność jest w przypadku konta bankowego ważniejsza niż jego cena – podsumowuje Karol Wilczko z Comperia.pl

W powyższym stwierdzeniu na pewno jest dużo prawdy. Z odpowiedzi uzyskanych z ankiety wynika bowiem, że ponad 2/3 badanych posiada więcej niż jeden rachunek osobisty. Gdyby konta bankowe rzeczywiście byłyby aż tak złe, to nie cieszyłyby się aż tak dużą popularnością, prawda?

Akcja Miliony Polaków przyciągnęła bardzo wiele osób. Swoją opinię na temat kont bankowych wyraziło ponad 22 tys. osób. Oczywiście nie udałoby się uzyskać takiego wyniku bez wsparcia samych banków. W projekcie aktywnie uczestniczyli Alior Bank, BOŚ Bank, Credit Agricole, Eurobank oraz PlusBank.

Więcej informacji na temat samego badania oraz opinie bankowców dotyczące uzyskanych wyników znajdziecie w zapisie debaty zorganizowanej przez Super Biznes (tekst dostępny TUTAJ).

Comperia.pl

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Możecie dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".