Produkty bankowe dla kobiet
Polki dobrze radzą sobie z finansami. Zarządzają domowym budżetem podejmując odpowiedzialne decyzje finansowe. Mają jednak swoje preferencje związane m.in. z niskim ryzykiem wybieranych produktów bankowych – wynika z raportu Portret Finansowy Polki 2013 przygotowanego przez Deutsche Bank PBC. Jednak z analizy ekspertów porównywarki finansowej Comperia.pl wynika, że produktów bankowych stworzonych z myślą o kobietach i ich specyficznych potrzebach jest niewiele. Co możemy znaleźć na rynku?
Sprawdź teraz najlepsze karty kredytowe!
- Obecnie jedynym produktem bankowym stworzonym specjalnie z myślą o kobietach są karty kredytowe, takie jak Millennium Visa Impresja – mówi Marta Ośko, analityk porównywarki finansowej Comperia.pl. – Użytkowniczki tej karty mogą liczyć między innymi na zwrot 5 proc. wydatków do kwoty 760 zł rocznie. Sklepy, które są partnerami Banku Millennium to m.in. Zara, Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Venezia, Deichmann, Apart, Carrefour oraz Piotr i Paweł.
Millennium Bank dodatkowo gwarantuje posiadaczkom karty takie usługi jak rozłożenie zadłużenia na raty, usługi concierge, home assistance, medical assistance, car assistance, infolinie: samochodową, baby assistance, medyczną oraz ubezpieczenia, m.in. od kradzieży czy trudności w spłacie zadłużenia. Koszt użytkowania karty banku Millennium to 75 zł rocznie, choć istnieje możliwość obniżenia go do 40 zł a nawet 0 zł. Warunek to wykonanie w ciągu roku transakcji kartą na odpowiednio minimum 8 i 12 tys. zł.
Kartę dla kobiet przygotował również Citi Handlowy. Karta Citibank-Elle gwarantuje zniżki w ponad 4,7 tys. punktach w całej Polsce. To na przykład sklepy z biżuterią, galanterią skórzaną, hotele, restauracje, butiki, salony fryzjerskie, kliniki, akademie tańca, a nawet pralnie. Użytkowanie tej karty kosztuje 8 zł miesięcznie. Dodatkowo wykupić można ubezpieczenia, m.in. podróżne i spłaty zadłużenia w razie niezdolności ubezpieczonego do pracy.
- Oczywiście istnieją również produkty uniwersalne, które zdecydowanie spełniają oczekiwania kobiet – mówi Marta Ośko. – Przykładami są Dobre Konto w Banku Millennium i eKonto w mBanku. Klientki pierwszej instytucji mają możliwość uczestniczenia w rozbudowanym programie rabatowym "Inspiracje" z atrakcyjnymi zniżkami w 2000 punktach usługowych w kraju. Opłata za prowadzenie rachunku nie jest wysoka, wynosi 7 zł, a jeśli co miesiąc na konto wpływa powyżej 1000 zł, jest ono darmowe. Natomiast klientki mBanku płacące kartą do eKonta, mogą liczyć na zniżki sięgające nawet 55 proc. w bardzo wielu sklepach. Zaczynając od Apartu, na butikach Macieja Zienia kończąc.
Lokata – najlepszy wybór dla kobiety?
Kobiety nie lubią ryzyka, gdy w grę wchodzą ich pieniądze. 62 proc. respondentek przebadanych przez Deutsche Bank, lokując oszczędności, najchętniej wybiera produkty obarczone najmniejszym zagrożeniem straty. Nawet jeżeli oznacza to niższy zysk.
- Obecnie najlepiej oprocentowane lokaty proponuje Idea Bank – mówi Marta Ośko. – Lokując 5 tys. złotych na 3 miesiące możemy liczyć na oprocentowanie na poziomie 4,5 proc. Niewiele mniej proponuje BGŻOptima oraz Meritum Bank, bo 4 proc.
TOP3 Lokat na 5 tys. złotych, okres oszczędzania 3 m-ce |
|||
---|---|---|---|
Bank |
Nazwa oferty |
Odsetki po podatku |
Oprocentowanie |
Idea Bank |
Lokata na Dobry Początek |
45,56 zł |
4,50% |
BGŻOptima |
Lokata bezkarna |
40,50 zł |
4,00% |
Meritum Bank |
Pierwsza lokata |
40,50 zł |
4,00% |
Źródło: porównywarka finansowa Comperia.pl |
Nie tylko produkty finansowe
Bank Citi Handlowy wychodzi z założenia, że troska o płeć piękną to nie tylko specjalnie dedykowane produkty bankowe. Z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet, Citi w Polsce przygotowało całotygodniowy program działań promujących zarówno rozwój osobisty, jak i profilaktykę zdrowotną kobiet. Uczestniczki warsztatów CitiWomen będą mogły pogłębić zasady zdrowego stylu życia i wziąć udział w spotkaniach z przedstawicielkami biznesu, które osiągnęły sukces zawody i z powodzeniem łączą to z rolą matek.