Innowacyjny mobilny bankomat dla przedsiębiorców
Idea Bank wprowadza nową usługę Money Collection, która szybko i bezpiecznie pozwoli przedsiębiorcom wpłacić na konto pieniądze pochodzące z utargu. Dzięki współpracy z iTaxi, do dyspozycji mikro i małych firm będzie specjalny samochód-wpłatomat dostarczający gotówkę bezpośrednio do banku.
W rozliczeniach wielu polskich przedsiębiorców, głównie z sektora MSP, wciąż dominują płatności gotówkowe – co trzeci właściciel małej firmy zadeklarował w badaniu Idea Banku, że przyjmuje tylko płatności w gotówce, pozostali korzystają z płatności zarówno gotówkowych, jak i bezgotówkowych.
Zarobione pieniądza samodzielnie dostarczają oni do banku, co zabiera czas i generuje dodatkowe koszty. W odpowiedzi na ich potrzeby Idea Bank wprowadza na rynek rewolucyjną usługę mającą na celu nie tylko ułatwienie życia przedsiębiorcom, ale też zabezpieczenie dziennego utargu - Money Collection.
Za pośrednictwem specjalnej aplikacji przedsiębiorca bezpłatnie będzie mógł zamówić samochód z wbudowanym urządzeniem łączącym funkcje wpłatomatu i bankomatu. Dzięki temu klient będzie miał możliwość wypłaty gotówki w celu rozliczeń z kontrahentami lub wpłaty dziennego utargu i bezpiecznego dostarczenia go do banku. Co istotne, operacje te będą niemal natychmiast księgowane na rachunku bankowym.
Specjalne samochody, kierowane przez profesjonalnie przeszkolonych pracowników banku, początkowo będą dostępne w Warszawie, Poznaniu i Elblągu. Mobilne e-bankomaty pojawią się tam jeszcze w tym roku. W planach jest też rozszerzenie dostępności usługi na wszystkie większe miasta w Polsce.
Projekt jest wdrażany we współpracy ze spółką iTaxi, która dostarczy niezbędne rozwiązania od strony technologicznej i bezpieczeństwa. Ma ona wieloletnie doświadczenie pozwalające przygotować nowy system tak, by przedsiębiorcy mogli optymalnie zaplanować czynności wpłaty. Wykorzystując system GPS będzie można sprawdzić, gdzie dokładnie znajduje się samochód i w jakim czasie pojawi się w wybranym miejscu. Projekt zakłada również wykorzystanie danych statystycznych zebranych przez iTaxi na temat ruchu samochodów w każdym z miast i tego, jak korki wpływają na czas dojazdu w poszczególnych dniach, godzinach czy dzielnicach.