Mamy 30 banków i ponad 2 000 ofert.
Z nami wybierzesz najlepszą.

Interesuje mnie

Porównaj

Meritum Banku prezentuje bankowość mobilną

Meritum Banku prezentuje bankowość mobilną

Klienci Meritum Banku mają teraz dostęp do innowacyjnej bankowości mobilnej, zapewniającej kompletny serwis transakcyjny w komórce.
 

Sprawdź teraz najlepsze konta osobiste w naszej porównywarce!

Rozwiązanie Meritum Banku jako pierwsze w Polsce pozwala na korzystanie ze wszystkich usług banku w pełni mobilnie. Nawet samo rozpoczęci korzystania z usług banku nie wymaga użycia komputera, a tym bardziej wizyty w oddziale. Nowa aplikacja jest dostępna zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm. Na razie mogą z niej korzystać użytkownicy smartfonów z systemem operacyjnym Android (wersja 2.3 i wyższe) lub iOS (wersja 5 i wyższe).

Rozpoczęcie korzystania z usług banku wymaga jedynie ściągnięcia na swój telefon aplikacji dostępnej na Google Play oraz App Store. Bankowość mobilna jest dostępna dla wszystkich obecnych klientów banku, osoby rozpoczynające relację z Meritum Bankiem w ten sposób mogą natomiast korzystać również ze wszystkich innych kanałów dostępu (bankowości internetowej, oddziałów oraz infolinii).

Aplikacja Meritum Banku została zaprojektowana tak, by zapewniać szybki dostęp do najważniejszych informacji i najczęściej używanych funkcji, a do tego wyróżniać się prostą i intuicyjną nawigacją. Dzięki niej klienci mają pełny dostęp do swoich finansów – mogą za pomocą telefonu dokonywać wszelkich transakcji, w tym też przełączać się między profilem firmowym i osobistym, bez konieczności kolejnego logowania. Meritum Bank Mobilny pozwala na dokonywanie standardowych przelewów międzybankowych oraz między rachunkami klienta, przelewów natychmiastowych, przelewów z karty kredytowej, a także przelewów do ZUS i podatkowych. Klienci mogą tym kanałem dokonać również transakcji kupna i sprzedaży walut (w ramach rachunków walutowych e-Kantor) lub założyć czy zerwać lokatę. Wszystko to jest dostępne 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu.

Również samo zakładanie rachunku w Meritum Banku jest teraz możliwe w pełni mobilnie. Cały proces odbywa się w zaledwie 3 krokach, w ciągu 15 minut. Potwierdzenie tożsamości klienta wymaga tylko e-przelewu wykonanego z innego banku. Co więcej w tym procesie Bank wykorzystuje możliwości jakie niesie technologia OCR – klient może, zamiast wypełniania pól formularza, wykonać telefonem zdjęcie swojego dowodu osobistego, a system samodzielnie odczyta z niego niezbędne dane i wpisze je do formularza.

Aplikacja umożliwia pracę również w trybie offline, bez dostępu do Internetu. Pojawia się wówczas powiadomienie o braku dostępu do sieci, aplikacja pozwala jednak na korzystanie z różnych funkcji – klient może przeglądać swoje finanse (stan środków na koncie czy historię operacji według danych z momentu ostatniej synchronizacji online) lub rozpocząć wypełnianie przelewu, który zostanie zrealizowany w momencie połączenia z Internetem.

Aplikacja może zostać aktywowana na dowolnym urządzeniu mobilnym, również na kilku urządzeniach jednocześnie. W tym celu wystarczy podać login i hasło do kanałów zdalnych, a Bank automatycznie powiąże użytkownika, instancję aplikacji i urządzenie mobilne, na którym dokonano aktywacji. Aktywując aplikację klient nadaje swój indywidualny numer PIN, służący do kolejnych logowań. Dodatkowym zabezpieczeniem transakcji są  jednorazowe kody SMS. Trzykrotny błąd podczas logowania do aplikacji powoduje jej blokadę na wszystkich urządzeniach mobilnych, na których została zainstalowana. Ponowne jej uruchomienie będzie wówczas wymagało kontaktu z Bankiem i weryfikacji danych klienta.

Meritum Bank Mobilny korzysta ze wszystkich możliwości jakie dają smartfony. Przykładem może być opcja przesłania numeru konta sms-em lub w wiadomości email, a także tzw. „Fotoprzelew” (dane dotyczące płatności są odczytywane ze zdjęcia blankietu lub faktury). Ciekawą funkcją jest również „Zapłać mi”, która pomaga rozliczyć się ze znajomymi w sytuacji gdy jedna osoba płaci np. podczas wyjścia do kina. Umożliwia ona podział rachunku na poszczególne osoby z grupy oraz wysyłkę wiadomości sms lub e-mail z informacją, jaką kwotę i na jaki rachunek należy zwrócić.

Korzystając z aplikacji klienci łatwo znajdą w niej szczegółowe dane na temat posiadanych przez nich produktów, komunikaty Banku, taryfy opłat i prowizji, aktualne kursy walut czy historię swoich operacji. Dodatkowo mogą oni wygenerować wyciągi z konta i przesłać je na dowolny adres e-mail. Dalszy rozwój aplikacji zakłada m.in.: wprowadzenie komend głosowych, realizację przelewów poprzez Facebooka lub na numer telefonu komórkowego czy adres e-mail. Bank planuje również wprowadzić powiadomienia PUSH do prezentacji klientom ofert, przesyłania informacji o zmianach na rachunkach, a także komunikatów bezpieczeństwa. Klient będzie mógł jednak sam zdefiniować, jakie informacje chce otrzymywać w ten sposób.

Sprawdź teraz najlepsze konta osobiste w naszej porównywarce!