Mamy 30 banków i ponad 2 000 ofert.
Z nami wybierzesz najlepszą.

Interesuje mnie

Porównaj

Polacy świadomi swoich finansów

Polacy świadomi swoich finansów

Według danych przedstawionych przez grupę ING oraz Epiphany Reaserch Based Consultancy Polacy dużo częściej niż pozostali badani europejczycy podejmują samodzielne decyzje finansowe. Nadal jednak zdecydowana większość z nas konsultuje się z rodziną w sprawach związanych z finansami.

 

Sprawdź teraz najlepsze karty kredytowe!

 

Badania przedstawione przez grupę ING oraz Epiphany Reaserch Based Consultancy pokazują, że Polacy są świadomi swojej sytuacji finansowej. Prawie 65% Polaków uważa planowanie swojej przyszłości finansowej za najważniejsze. Jak pokazują badania Polacy nie tylko planują i kontrolują budżet, ale także kierują się intuicją, czy przeczuciami w finansach. Najliczniejsza grupa badanych Polaków - prawie 20% - to osoby kierujące się znacznie częściej emocjami niż przemyślanymi decyzjami. Jednak biorąc pod uwagę długofalowe planowanie swoich finansów Polacy są stosunkowo odpowiedzialni. Ponad 70% badanych Polaków planuje swoje wydatki w dłuższym horyzoncie czasowym. A ponad 60% uważa, że powinno rozpocząć oszczędzanie, by móc przejść na wcześniejszą emeryturę. O świadomości finansowej świadczy również stosukowo duża wiedza Polaków. Ponad 65% polskich respondentów deklaruje, że posiada podstawową wiedzę na temat finansów. Zdecydowanie większą świadomość finansową posiadają mężczyźni (60%), natomiast kobiet posiadających dobrą wiedzę o finansach jest zaledwie 40%.

Połowa Polaków jest objęta ubezpieczeniem


Badania pokazują, że w porównaniu do roku 2010, nastąpił niewielki wzrost liczby osób nieposiadających polisy. Jednak odpowiedzialnie podchodzimy do naszej przyszłości finansowej oraz racjonalnie podejmujemy decyzje inwestycyjne i nadal 50% badanych Polaków jest objętych ubezpieczeniem. Co prawda prawie 60% pozostałych Europejczyków biorących udział w badaniu deklarowało, że posiada polisy, jednak jest to niewiele większa liczba w porównaniu do badanych Polaków. „Naszym zdaniem wyniki tego badania są bardzo pozytywne. Mimo naszej historii gospodarczej jesteśmy otwarci na nowe formy inwestycyjno-ubezpieczeniowe, a rynek w dalszym ciągu jest chłonny. Wymaga od nas, jako ubezpieczyciela prowadzenia akcji edukacyjnych, mających na celu budowanie świadomości ubezpieczeniowej oraz transparentnego przedstawiania oferty” – komentuje Anna Grzelońska, dyrektor marketingu i członek Zarządu ING Życie.

W badaniu wzięło udział 5000 respondentów z 10 krajów Europy (Węgry, Bułgaria, Grecja, Holandia, Hiszpania, Rumunia, Polska, Czechy, Słowacja oraz Turcja) –  Polacy stanowili 1/3 badanych.
 

Sprawdź teraz najlepsze karty kredytowe!

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Możecie dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".