Mamy 30 banków i ponad 2 000 ofert.
Z nami wybierzesz najlepszą.

Interesuje mnie

Porównaj

Jak zostać franczyzodawcą?

Jak zostać franczyzodawcą?

Coraz więcej firm rozrasta się dzięki rozwijaniu sieci franczyzowej, ale choć taki model współpracy biznesowej generuje wiele korzyści zarówno dla franczyzodawcy, jak i franczyzobiorców, to jednak nie sprawdzi się on w każdym przypadku. Poniżej prezentujemy kryteria, jakie przedsiębiorstwo powinno spełniać, aby móc efektywnie korzystać z takiego rozwiązania.

Przedsiębiorcy planujący rozwijać własną firmę w oparciu o ideę franczyzy powinni dokonać wieloaspektowej analizy pozwalającej na ocenę, czy w ich przypadku takie rozwiązanie może się sprawdzić.

Przede wszystkim doświadczenie

System franczyzowy polega na tym, że franczyzodawca przekazuje franczyzobiorcy model biznesowy zbudowany na podstawie własnego doświadczenia. Aby możliwe było zdobycie takiego doświadczenia, powinien on prowadzić swoją działalność od co najmniej dwunastu miesięcy. Przyjmuje się, że okres ten jest niezbędny do przetestowania pomysłu biznesowego i oceny poziomu konkurencji rynkowej czy wpływu sezonowości na zyski firmy. Ponadto monitoring efektów prowadzonej działalności pozwala na rzetelne sporządzenie biznesplanu oraz założeń finansowych dla przyszłych franczyzobiorców.

Logo musi zapadać w pamięć

Niezwykle istotnym elementem marketingowym jest również pomysł na wizerunek firmy, który wyraża przede wszystkim dobrze zapadające w pamięć logo. Nie można przy tym zapomnieć o uregulowaniu związanych z nim kwestii prawnych.

Atrakcyjny pakiet franczyzowy

Franczyzodawca zapewnia niezbędne doświadczenie, wiedzę oraz know-how, które są przekazywane w ramach pakietu franczyzowego. Przed jego sformowaniem dobrze jest spojrzeć na własne przedsiębiorstwo z perspektywy potencjalnych franczyzobiorców - pozwoli to na ocenę, kto może być zainteresowany taką formą współpracy oraz czy będzie ona dla niego wystarczająco atrakcyjna. Takie działanie powinno pozwolić na opracowanie pakietu, którego zawartość przekona franczyzobiorcę, że z tym pomysłem uda mu się rozkręcić dobrze prosperujący biznes.

Dobra strategia marketingowa

Stworzony model jest w pewnym sensie produktem, a każdy produkt potrzebuje skutecznej strategii marketingowej. W tym przypadku, aby pozyskać franczyzobiorców, warto przeprowadzić wielokanałową kampanię informacyjną lub posłużyć się narzędziami public relations.

Doradcy zawsze pomogą

Działania, które przedsiębiorca musi podjąć, aby rozwinąć sieć franczyzową, są nie tylko czasochłonne, ale również dość skomplikowane. Aby zwiększyć szansę powodzenia podjętej inicjatywy, może on jednak skorzystać z usług doradców. Służą oni pomocą na każdym etapie tworzenia systemu franczyzowego.

Renata Grochowska

Renata Grochowska Ekspert comperia.pl

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Możecie dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".