Mamy 30 banków i ponad 2 000 ofert.
Z nami wybierzesz najlepszą.

Interesuje mnie

Porównaj

Jak zamknąć konto w banku?

Jak zamknąć konto w banku?

Powody, dla których zechcemy zamknąć konto w banku, mogą być różne - od zamiaru ograniczenia opłat po chęć skorzystania z promocji w danej instytucji finansowej. Sprawdźmy, jak zamknąć konto w banku.

Banki kuszą różnymi promocjami, zachęcając do otwierania rachunków osobistych. Często po okresie promocyjnym okazuje się jednak, że pojawiają się opłaty związane z rachunkiem. Czasami również możemy dojść do wniosku, że posiadamy wiele kont, z których nie korzystamy. Warto uporządkować wówczas swoje finanse i zamknąć zbędne rachunki.

Przed zamknięciem konta

Zanim zdecydujemy się zlikwidować którykolwiek z ROR-ów w bankach, warto w każdym wypadku zwrócić uwagę na pewne kwestie, by uniknąć dodatkowych wysokich kosztów takiego kroku.

Przede wszystkim należy sprawdzić, jaki jest okres wypowiedzenia umowy o prowadzenie konta, z którego obecnie korzystamy. W większości wypadków jest to 30 dni, chociaż czasami zdarza się 14 dni, a nawet natychmiastowe zamknięcie.

Istotny jest także koszt zerwania umowy przed terminem przy rachunkach zakładanych na warunkach promocyjnych. W takim wypadku nierzadko zobowiązujemy się do korzystania z takiego konta przez określony czas. Zanim zdecydujemy się na likwidację rachunku, warto sprawdzić dokładnie ewentualne koszty z tym związane (np. opłata za przelew pieniędzy z zamykanego ROR-u).

Procedura

Szczegóły dotyczące zamykania rachunku osobistego należy sprawdzić w danym banku, ponieważ czasami mogą pojawić się dodatkowe wymogi. Najczęściej instytucje finansowe wymagają, żeby osobiście pojawić się w placówce i tam złożyć wypowiedzenie (należy zabrać dowód osobisty), zamiast użyć poczty e-mail lub telefonu, dzwoniąc na infolinię.

Większość banków akceptuje też wypowiedzenie umowy na prowadzenie rachunku przesłane pocztą. W takim wypadku w wysłanym piśmie powinny pojawić się takie informacje, jak dokładne dane identyfikacyjne właściciela konta, również numer umowy z bankiem i identyfikator klienta. Należy określić termin zamknięcia rachunku, podać numer konta w innym banku, na które zostaną przelane środki z zamykanego rachunku. Można wpisać deklarację, że samodzielnie zniszczymy karty do konta (niektóre banki wymagają ich bezwzględnego zwrotu).

Jeśli nie korzystamy z innych produktów w danym banku, warto również wpisać żądanie zaprzestania przetwarzania naszych danych osobowych. Nie można także zapominać o wezwaniu banku do aktualizacji danych w BIK-u szczególnie, gdy posiadaliśmy konto z kredytem odnawialnym, bo taka informacja może wpłynąć na naszą zdolność kredytową.

Tomasz Słupczyński

Tomasz Słupczyński Ekspert comperia.pl

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia usług na najwyższym poziomie. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w urządzeniu końcowym. Możecie dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej "Polityce prywatności".